CRM app

De zakelijke voordelen van een mobiele CRM App

Een mobiele CRM applicatie maakt het mogelijk om klantgegevens op te vragen en aan te passen met mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets.

Mobiele tools zijn ontwikkeld om de dagelijkse taken van sales en customer service personeel langs de baan te ondersteunen. De interface en gebruiksmogelijkheden van een mobiel CRM systeem zijn normaal gesproken vereenvoudigde versies van de desktop oplossing, dit om een intuïtieve en eenvoudig te gebruiken gebruikservaring te geven. De belangrijkste functies van een CRM systeem zitten ook in de mobiele versie, zodat de medewerkers de belangrijkste dagelijkse taken langs de baan kunnen uitvoeren, maar de navigatie en de menu’s zijn vereenvoudigd om zo min mogelijk swipes en clicks nodig te hebben.

Wat zijn nu de belangrijkste voordelen van een mobiele CRM app?

1. Je moet zijn  waar je klanten zijn

Met het wijd verspreide gebruik van sociale media, chat apps en mobiel vriendelijke e-commerce platformen, zie je dat klanten  producten zoeken, kopen en onderzoeken met hun mobiele apparaten. Het is gebruikelijk dat mensen om referenties vragen voor een product of dienst of dat ze klachten openlijk plaatsen op sociale media. Veel bedrijven zien de mogelijkheden van sociale media platformen en influencers om potentiele klanten te bereiken. Veel CRM apps integreren met sociale media platformen en andere apps, zodat de sales en customer service medewerkers actief de vragen en klachten kunnen monitoren en hier op kunnen reageren. Op die manier kunnen ze direct met klanten en prospecten communiceren.

2. Wees proactief, niet reactief

Het management van de customer service afdeling acteert sneller en proactief sinds hun taken direct uitvoerbaar zijn, ze hoeven niet meer te wachten tot ze op kantoor zijn. Je kan belangrijkste informatie over een lead onderweg direct invoeren, zodra het gebeurt en direct inzicht krijgen in de juiste vervolgstappen. Mobiele CRM geeft je ook de mogelijkheid de laatste promotionele aanbiedingen in te zien of de laatste promotie materialen, die het mogelijk maken de deal sneller te sluiten. Het verschaft de klant sneller informatie en antwoorden.

3. Reageer sneller

Tegenwoordig is de zakenwereld gewoon sneller. Klanten verwachten antwoorden op vragen en oplossingen voor problemen direct, en wanneer je daar niet in mee gaat, kan dat nadelig zijn voor je operatie. Een mobiele CRM applicatie zorgt er voor dat je sales en customer service mensen sneller informatie en aanvragen kunnen verwerken, zodat ze snel op een potentiële kans kunnen inspelen.

4. Zorg ervoor dat je online en connected bent

Een globaliserende economie zorgt er voor dat er steeds meer salesmensen langs de baan zijn en op afstand werken. Een mobiele CRM app zorgt ervoor dat de salesmensen voortdurend klanten informatie, sales pipeline data, analyses, dashboards en promotie materiaal voor bij de klanten in real time beschikbaar hebben.

5. Breng CRM naar het volgende niveau

Personeel met mobiele applicaties hebben een geweldig voordeel boven de traditionele service en sales medewerkers. Met meer gegevens bij de hand kunnen ze direct aanbiedingen doen en sneller en meer deals sluiten. Gecombineerd met extra mobiele marketing mogelijkheden en marketing automation, kunnen bedrijven hun klanten en prospecten informeren over de voordelen van hun oplossingen en de laatste promotionele aanbieding doen, waar klanten zich ook bevinden fysiek of in het koopproces. Zo wordt de algehele ervaring bij de klant verbeterd.

Bedrijven die hun CRM willen verbeteren, moeten overwegen ook een mobiele versie aan te schaffen. Bepaal wat je verkoop- en service dienst dagelijks nodig heeft en evalueer de diverse opties op allerlei criteria zoals kosten en de huidige en toekomstige behoeftes. 

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in België?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

On-premises- vs. Hosted vs. Cloud CRM-oplossing

Tijdens de zoektocht naar het juiste CRM-oplossing komt er een moment dat u het type installatie moet kiezen. Er zijn grote verschillen of u kiest voor een on-premises, hosted of Cloud CRM-oplossing.

Lees verder

CRM-software implementeren

CRM-software implementeren kan voor ieder bedrijf voordelen opleveren.

Lees verder