Welk CRM pakket is geschikt voor mijn organisatie?
Alle bedrijven zijn uniek, ook wanneer deze zich in dezelfde branche bevinden en dezelfde werkzaamheden hebben. Dat betekent dat een CRM pakket vaak moet worden aangepast naar uw bedrijfsprocessen en dus anders ingericht zal worden dan dat van concurrenten. De keuze voor een CRM pakket begint met het beantwoorden van een aantal vragen.
- In welke sector is uw bedrijf actief?
- Hoeveel mensen werken er bij uw bedrijf?
- Hoeveel mensen gaan er gebruikmaken van het pakket?
- Welke doelstellingen heeft u gesteld voor uw bedrijf?
Door bovenstaande vragen te beantwoorden, kunt u gerichter zoeken naar het juiste CRM pakket voor uw organisatie. Via onze handige vergelijkingstool filtert u vervolgens de beschikbare leveranciers voor een CRM systeem.
Klik de modules aan waar u graag gebruik van wilt maken, kies het type installatie en geef uw budget op.
Vergelijk CRM systemen
Modules voor uw CRM pakket
Hoeveel en welke afdelingen u ook wilt integreren in uw nieuwe CRM systeem, de vele modules zorgen ervoor dat de software helemaal afgestemd kan worden op uw wensen. Kies bijvoorbeeld een op maat gemaakte module voor Business Intelligence, Customer Relationship Management of Human Resource Management, zodat deze geheel voldoet aan de wensen en behoeften van uw organisatie.
De voordelen van een CRM pakket
CRM pakketten worden steeds gewilder, omdat het organisaties veel voordelen biedt. De twee grootste voordelen zijn een effectievere bedrijfsvoering en de besparing van kosten:
Effectievere bedrijfsvoering
Alle gegevens worden slecht een keer in een gecentraliseerd systeem ingevoerd en opgeslagen. Dit zorgt ervoor dat iedere medewerker over de juiste informatie beschikt. Omdat alle afdelingen met elkaar gekoppeld zijn, kunnen werknemers de gegevens real-time inzien. Hierdoor kunnen de afdelingen efficiënter met elkaar samenwerken. Een CRM pakket scheelt een organisatie veel tijd.
Kostenbesparing
Als een organisatie effectiever kan werken, brengt dit ook kostenbesparende gevolgen met zich mee. Door een betere samenwerking tussen de afdelingen wordt tijd gewonnen en kunnen de kwaliteitsstandaarden gehaald worden.
Naast het efficiënter inrichten van de bedrijfsvoering en het besparen van kosten, levert een CRM pakket diverse andere voordelen:
-
Eenvoudigere beveiliging
Het voordeel van het centraliseren van de bedrijfsdata is dat één systeem eenvoudiger te beveiligen is dan wanneer de informatie over meerdere systemen verspreid is.
-
Geautomatiseerde werkzaamheden
Met een CRM pakket kunnen bepaalde handelingen binnen de organisatie geautomatiseerd worden, bijvoorbeeld de routinematige werkzaamheden.
-
Rapportages en analyses
Omdat alle bedrijfsdata gecentraliseerd is, is het gemakkelijker om de bedrijfsprocessen te analyseren. De meeste CRM pakketten bieden de optie tot het opstellen van rapportages om eenvoudig analyses te maken.
-
Real-time data
Alle data binnen het CRM systeem is gecentraliseerd en wordt real-time geüpdatet. Iedere werknemer heeft dan ook op ieder moment inzicht in de meest recente data.
Kies uw ideale CRM pakket
Wilt u een CRM pakket integreren in uw organisatie, maar weet u niet welk systeem het beste bij uw organisatie past? Op de pagina CRM software – te bereiken via onderstaande button – selecteert u eenvoudig de voorwaarden waar het systeem aan moet voldoen. Vergelijk de diverse aanbieders met elkaar en zie in één oogopslag welke het meest geschikte CRM pakket biedt.
Heeft u hulp nodig? Vul dan de gratis CRM wijzer in. Wij selecteren vervolgens de 7 meest geschikte aanbieders van CRM software voor uw organisatie.
Ontvang uw gratis CRM wijzer
Terug naar volledige overzicht van CRM begrippen