CRM-markt

De wereldwijde CRM-markt blijft groeien

Volgens een recent onderzoek van Gartner groeide de CRM-markt in 2018 met 15,6%. En hij blijft groeien.

De studie van Gartner van 17 juni 2019 stelt onder andere dat de wereldwijde markt voor CRM-systemen, met een omzet van $ 48,2 miljard, opnieuw is gegroeid met 15,6%. CRM is dus nog steeds de snelst groeiende categorie bedrijfssoftware op de markt. 
De totale omzet voor softwareapplicaties in een ondernemerscontext bedroeg in 2018 $ 193,6 miljard. De omzet steeg ook aanzienlijk, 12,5% ten opzichte van 2017. CRM-systemen zijn goed voor een goed kwart van de totale omzet aan bedrijfssoftware. Dit onderstreept nogmaals het belang van klantrelatiebeheer voor allerlei soorten bedrijven.

Alle wegen leiden naar de wolk

De studie stelt ook dat ongeveer 72,9% van de CRM-uitgaven in 2018 te wijten was aan Software as a Service (SaaS). Evenzo wordt verwacht dat deze waarde in 2019 tot 75% zal stijgen. Hoewel de groei in cloudapplicaties licht is gedaald, ligt deze nog steeds rond de 20%, ruim boven de totale groei van CRM. Vanwege de hoge groeipercentages van cloudapplicaties zal het aantal waarschijnlijk in perspectief blijven dalen, omdat veel bedrijven net de stap naar de Cloud hebben gezet.

Veel kleine CRM-providers

De onbetwiste marktleider blijft de CRM-specialist Salesforce met een marktaandeel van 19,5%. Daarna volgt SAP op de tweede plaats met ongeveer 8,3% en Oracle met 5,5% van alle marktaandelen. Net als bij ERP-systemen, tonen CRM-applicaties ook aan dat een groot deel van het marktaandeel voor rekening komt van kleine en / of andere aanbieders, namelijk ongeveer 58,8%. Dit onderstreept de overvloed aan leveranciers in de markt en illustreert de noodzaak van een gerichte zoektocht naar de juiste leverancier van CRM-software voor een bepaald bedrijf. CRM-systemen hebben verschillende functies, die ook in de studie zijn overwogen. Vooral de verschillende marketingfuncties bleven sterk groeien in 2018 en groeiden met ongeveer 18,8%. De meest gevraagde module is en blijft echter die voor klantenservice en ondersteuning.

23 juli 2019

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in België?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Striktly Business Software opent drie extra kantoren

ERP-en CRM-softwarebedrijf Striktly Business Software, met onder andere een kantoor in Brussel, opent dit voorjaar drie nieuwe offices in België.

Lees verder

Buitendienst nog altijd zeer belangrijk

Uit een enquête blijkt nu dat de buitendienst niet is beëindigd, ondanks de steeds toenemende e-commerce. Het blijft een belangrijk onderdeel van de verkoop.

Lees verder