CRM Artificial Intelligence

Hoe Artificial Intelligence CRM kan helpen

Wanneer CRM-systemen onderbenut zijn, kan Artificial Intelligence ze helpen hergebruiken.

In de afgelopen dagen hebben we al gesproken over een aantal mogelijke toepassingen van kunstmatige intelligentie in CRM-systemen en ook gekeken naar de kritische discussie over het onderwerp. We willen in dit artikel echter verduidelijken waarom AI-toepassingen elementair kunnen worden voor CRM-systemen.

CRM in werkelijkheid

Allereerst rijst de vraag in hoeverre huidige CRM-systemen daadwerkelijk worden gebruikt in bedrijven. Opnieuw verscheen er de afgelopen dagen een artikel op onze site met een schokkende boodschap. De meeste bedrijven gebruiken hun CRM-systemen onvoldoende en voeden het systeem alleen met de meest noodzakelijke gegevens, omdat dit vaak als vervelend en tijdrovend wordt beschouwd.

In een artikel in de Forbes beschrijft Rogynskyy zijn ervaring in de verkoop met het CRM-systeem heel toepasselijk. Hij beschrijft hoe met tegenzin hij en zijn collega's gegevens in het CRM-systeem van Salesforce hebben ingevoerd omdat deze hen van de eigenlijke winkel naar de verkoopafdeling brachten. Na enige tijd werden alle distributeurs zelfs een hele week teruggetrokken om de gegevens in de CRM bij te werken. Tevergeefs, omdat het probleem niet was opgelost. Het werd toen gewoon voortgezet als voorheen.

AI kan invoerprocessen automatiseren

Een CRM-systeem is een ongelooflijk nuttige tool en kan een bedrijf naar een heel nieuw niveau tillen. Volgens een studie van SiriusDecisions besteden verkopers ongeveer 30% van hun tijd aan administratieve taken, terwijl Salesforce schat dat ongeveer 91% van de CRM-gegevens onvolledig is en ongeveer 70% van die gegevens jaarlijks vervalt. Het gebruik van AI kan enorme verbeteringen aanbrengen in gegevensopslag, verwerkingskracht en gegevensverwerking.

Combinatie van AI en CRM

Vaak kunnen deze al automatisch worden opgenomen en kunnen vervolgens gedetailleerde voorspellingsfuncties worden toegevoegd. Bedrijven die hun gegevensonderhoud blijven verwaarlozen, ontvangen vroeg of laat het ontvangstbewijs. Omdat de combinatie van AI-applicaties en moderne CRM-systemen volledig nieuwe bedrijfsvelden en verkoopkansen opent. AI-toepassingen kunnen bijvoorbeeld berichten scannen of door LinkedIn-profielen bladeren en relevante gegevens over de klanten van een bedrijf verzamelen. Verkopers kunnen hun klanten beter bedienen en weten altijd wat hun behoeften zijn. Maar de mogelijkheden om kunstmatige intelligentie te gebruiken in CRM-systemen zijn nog breder. We zullen dit onderwerp in veel meer artikelen behandelen en u op de hoogte houden.

29 augustus 2019

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in België?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Striktly Business Software opent drie extra kantoren

ERP-en CRM-softwarebedrijf Striktly Business Software, met onder andere een kantoor in Brussel, opent dit voorjaar drie nieuwe offices in België.

Lees verder

Buitendienst nog altijd zeer belangrijk

Uit een enquête blijkt nu dat de buitendienst niet is beëindigd, ondanks de steeds toenemende e-commerce. Het blijft een belangrijk onderdeel van de verkoop.

Lees verder