Vraag nu uw gratis CRM wijzer aan en ontvang:
- Een overzicht van de meest gebruikte modules in uw branche
- Inzicht in de kosten van de CRM software
- Shortlist van 7 software leveranciers die het beste passen bij uw onderneming
CRM staat voor Customer Relationship Management. Een CRM-systeem ondersteunt uw bedrijf bij het onderhouden van de relaties met uw klanten.
Wat kan CRM-software voor uw onderneming betekenen? Op deze pagina vindt u alle informatie over de kosten, de implementatie en de verschillen tussen CRM-systemen.
Een CRM-systeem is ontwikkeld om alle gegevens van uw (potentiële) klanten op te slaan. In eerste instantie zijn dat de NAW-gegevens zoals een telefoonnummer en adres. Vervolgens kunnen er notities van bijvoorbeeld een telefoongesprek of een e-mailuitwisseling aan worden toegevoegd. Al deze gegevens dragen bij tot het vormen van een beeld van uw klanten om ze zo beter te begrijpen en aan te kunnen spreken. Hoe beter u uw klant kent, hoe gerichter een marketinguiting kan worden uitgezet.
Er zijn op dit moment veel CRM-leveranciers met verschillende CRM-systemen. Daardoor wordt het kiezen van de juiste software er niet eenvoudiger op. Ontdek waar u op moet letten bij het kiezen van het juiste CRM-systeem.
Een CRM-systeem is tegenwoordig voor ieder bedrijf binnen handbereik. Er is bijna geen reden meer om als onderneming niet te profiteren van de voordelen van een CRM-systeem:
De nadelen van een CRM-systeem zitten voornamelijk in de voorbereiding en kunnen in veel gevallen worden voorkomen.
Het vinden van het juiste CRM-systeem is zeer moeilijk. Er zijn veel verschillende systemen en leveranciers die allemaal uitblinken op een ander vlak en als u net begint met uw zoektocht kan dat zeer overweldigend zijn. Het kan ook zijn dat u weet wat u wilt en nodig heeft maar nog niet wat er allemaal mogelijk is. Door antwoord te geven op een aantal belangrijke vragen, brengt u voor uzelf al in kaart waar u nu naar op zoek bent.
Bij het kiezen van een CRM-leverancier is het belangrijk om uw doelen in kaart te brengen. Dat geeft voor zowel uzelf als uw leverancier een goed beeld van wat u wilt bereiken met het systeem en geeft de mogelijkheid tot een concrete evaluatie achteraf.
Met deze gegevens kunt u op zoek gaan naar het juiste CRM-systeem dat ervoor zorgt dat u uw gestelde doelstelling kan behalen. Met onze CRM-vergelijkingstool kunt u zelf aan de slag en systemen vergelijken op meer dan 250 kenmerken.
U kunt ook altijd contact opnemen met onze supportlijn: +31 (0)299 200 310 of mail naar info@crmvergelijken.be.
Op basis van uw wensen en eisen moet u een keuze maken tussen de verschillende soorten installatie van het CRM-systeem. Hieronder vindt u een overzicht van de verschillen tussen een Cloud, on-premises of hosted CRM-systeem:
Een CRM-systeem beschikt over functionaliteiten om de bedrijfsprocessen in uw organisatie te automatiseren en te ondersteunen. Er zijn een aantal functionaliteiten, zoals contactmanagement, die standaard in een CRM zitten en er zijn functionaliteiten die enkel nodig zijn voor bepaalde bedrijven of sectoren. Een aantal van de meest voorkomende functionaliteiten van een CRM-systeem zijn;
De kost van een CRM-systeem wordt voornamelijk opgebouwd uit een drietal factoren:
De leverancier van een CRM biedt een licentie aan per gebruiker van het systeem. Hoe meer medewerkers gebruik gaan maken van het systeem, hoe hoger de kosten.
De keuze tussen on-premises, hosted of cloud is van grote invloed op de kost van een CRM-systeem. Kiest u voor een on-premises CRM-systeem, dan heeft u een hoge initiële investering en lage maandelijkse kosten, maar heeft u alle vrijheid. Kiest u voor een standaard cloudoplossing dan heeft u een lage initiële investering en lage maandelijkse kosten maar zijn de functionaliteiten beperkt.
Afhankelijk van de complexiteit van uw bedrijfsprocessen zullen de daarbij horende functionaliteiten een invloed hebben op de kosten van uw CRM-systeem. In sommige gevallen zal het nodig zijn om nog extra functionaliteiten bovenop het huidige CRM aan te schaffen. Dat kan in de vorm van add-ons of zelfs maatwerk.
Geen enkele leverancier heeft alle functionaliteiten zelf in huis. Vaak zijn er koppelingen met derden waardoor een bepaalde functionaliteit alsnog snel kan worden toegevoegd aan het CRM-systeem. Hier worden vaak wel nog extra kosten voor gerekend.
Wanneer een bedrijf unieke bedrijfsprocessen hanteert die niet overeenkomen met eerder ontwikkelde software, moet er maatwerk aan te pas komen. Omdat deze software op maat wordt gemaakt voor uw onderneming, kunnen de kosten flink oplopen.
Vul een aantal gegevens in en u ontvangt van ons een whitepaper met daarin uitgebreide informatie over de implementatie van een CRM systeem.
Ontvang uw gratis CRM wijzer